Nekomiya Haruhi
B-Rank
"Jeg har aldrig p?st?et, jeg var en dreng - jeg har bare heller aldrig sagt, at jeg var en pige."
|
Post by Nekomiya Haruhi on Jan 16, 2009 23:02:44 GMT 1
Haruhi betragtede formanden noget forundret, i det øjeblik hendes udtrykhed skinnede igennem. *Wait wait wait... er det muligt?* tænkte hun og studerede Ichiko lidt nærmere. Hun ville aldrig have gættet på det, men at bedømme ud fra hendes kropssprog, så det sandelig sådan ud, *Adrian-san og Ichigo? Hontou ni? Aww~ ♥" Hun fandt det ret kært, et eller andet sted (ikke at hun ville fortælle det til Ichiko). Det ramte dog et blødt punkt i hende og fik hende til at tage sit tidligere svar op til genopvejelse. "Selvfølgelig," sagde hun og smilte høfligt, "Jeg har dog heller ikke noget imod at fake. Jeg skal jo nok have paryk på uanset hvad, så den ville eventuelt kunne hjælpe i det henseende." Hun trak med højre tommel- og pegefinger en smule ud i et par lokker af det korte røde hår. Det var nok de færreste, der alligevel ville forestille sig Julie med kort hår, frem for langt.
|
|
|
Post by Yamaguchi Ichiko on Jan 16, 2009 23:37:31 GMT 1
Ichikos blik ændrede sig endnu engang. Hun gik hen og så nøje på Haruhis hår. Hun havde haft en meget mærkelig ide, og måske var det på tide at lufte den? Også for at distrahere hendes minimale hint om, at hende og Adrian var et par. De havde ikke rigtigt sagt til hinanden, at de var sammen som et par, så hun viste ikke om hun skulle sige noget. Så var hun desuden også 3 år ældre, så deres forhold var ikke noget hun ville gå rundt og reklamere med. Ichikos tanker vendte tilbage til Haruhis hår. "Havde tænkt på, om vi ikke skulle lave en mere atypisk Julie, så hun har kort hår? Det kunne være anderledes, hvis du altså er frisk?" Ichikos brune øjne borede sig ind i Haruhis.
|
|
Nekomiya Haruhi
B-Rank
"Jeg har aldrig p?st?et, jeg var en dreng - jeg har bare heller aldrig sagt, at jeg var en pige."
|
Post by Nekomiya Haruhi on Jan 17, 2009 11:26:18 GMT 1
Haruhi var overrasket over Ichikos reaktion. *Ikke alligevel...?* tænkte hun. Hun var ellers lige blevet overbevist om, at der var noget mellem Adrian og Ichiko, men måske var det bare noget, hun havde bildt sig selv ind. Hun lod dog ikke overraskelsen vise på sit ansigt, men holdt masken. Formanden havde jo sagt før, at hun ville finde en ny og unik Julie, så det kunne jo være hun bare brugte det mål til at dække op om affæren. Muligheden var der stadigvæk. Aa, Kaichou har måske ret," sagde hun og gengældte Ichikos blik, "En atypisk Julie kunne være interessant at opføre. Jeg er frisk." Indeni var Haruhi en smule skuffet. Hun havde lidt glædet sig til fornemmelsen af langt hår igen, men det skulle så åbenbart ikke være denne gang.
|
|
|
Post by Yamaguchi Ichiko on Jan 17, 2009 11:34:01 GMT 1
Ichiko så vurderende på Haruhis hår. Hun havde gennemgået mange muligheder for hår. Måske noget a la en heste man? Langsomt gik hun en rundte omkring Haruhi og så nøje på længden. Hendes ide kunne muligvis realiseres. Bare nolge ekstensions i nakken og så var den hjemme. Og så måske en stor rose i den ene side, for at få noget mere adeligt ind over Julie? Ichiko kom tilbage til at stå front imod front med Haruhi. "Tror du måske vi kan lave sådan en snyde hanakarm, hvor vi får dit hår til at stritte på toppen, og lægger dit hår i siderne tæt ind til hovdet? Og så nolge ekstensions i nakken på dig, så du får noget længere hår, og bliver lidt mere feminin?" Hendes øjne skinnede af forventning. Julies rolle havde altid irreteret hende, men hvis de kunne gøre den mere badass, ville den måske være meget sjovere.
|
|
Nekomiya Haruhi
B-Rank
|
Post by Nekomiya Haruhi on Jan 17, 2009 12:10:09 GMT 1
"Det er faktisk en god ide!" udbrød Haruhi. Hun fandt ideen lettere genial. Ved opførsel druknede Julies rolle alt for ofte i dens feminine svagheder og bløde værdier, og den logiske handlekraft og beslutsomhed, rollen også besad, blev bare glemt, som om de aldrig havde været en del af den. Men Ichikos forslag tvang nærmest rollen til at blive trukket ud af den niche, den var blevet fastlåst i, "Det vil muligvis kunne trække nogle af Julies mere latente egenskaber frem og give rollen et nyt perspektiv." Så var spørgsmålet så bare, om det kunne lade sig gøre med hendes hår. Hun havde aldrig gjort sig i at style det før, så hun vidste ikke, hvor godt det egnede sig til formålet. Men mon ikke at det var muligt?
|
|
|
Post by Yamaguchi Ichiko on Jan 17, 2009 12:26:43 GMT 1
Ichiko løftede sin hånd, osm om hun ville føre den igennem Haruhis hår, for at vurdere om hendes plan kunne lade sig gøre. Ligefor hendes fingre skulle til at glide igennem Haruhis hår, for at vurdere teksturen, stoppede hun sig selv. Måske var Haruhi lige så følsom omkring hans hår, som hun var om sit. Hun lod sin hånd svæve ude i luften, nolge centimeter fra hans hår. "Må jeg røre dit hår? Så jeg kan se hvor meget styling der skal til, Haruhi-san?" Hendes øjne var blevet en anelse mere positive. Haruhi havde scoret points ved at bifalde hendes ide, og det skulle ikke være forgæves hos hende. Det kunne godt være at han ikke var så selm, som hun havde ventet. At han faktisk var en fin fyr.
|
|
Nekomiya Haruhi
B-Rank
|
Post by Nekomiya Haruhi on Jan 17, 2009 12:50:07 GMT 1
"Hai," sagde hun og nikkede kort. Haruhi havde aldrig været særlig følsom omkring sit hår. Hvis hun havde, ville hun nok ikke have været i stand til at afsige sig så meget af det, efter første skoledag. Det havde jo nok været omkring længden på Ichikos hår dengang, så det havde været ikke så lidt, der røg af. Eller måske ikke helt ligeså langt, men tæt på. "Jeg har aldrig prøvet at style det før, så har heller ikke rigtig nogen fornemmelse for det selv."
|
|
|
Post by Yamaguchi Ichiko on Jan 17, 2009 13:33:40 GMT 1
Ichiko førte en hånd igennem Haruhis hår et par gange. Det var nogen lunde sundt, men man kunne mærke han ikke havde gjort meget mere end bare at vaske det med shampoo og lidt balsam. Hun havde lyst til at hive Haruhi ned på hendes værelse og give ham en ordentlig hårkur, dog beherskede hun sig. Forsigtigt løftede hun lidt op i hans hår og så vurderende på det. Lidt turpering inde ved rødderne og så en ordentlig gang lak, kunne gøre en stor forskel. "Det kan sagtens lade sig gøre, selv om det nok vil tage lidt længere tid end normalt, da dit hår er meget tyndt og fint - ligesom mit." Ichiko smilede faktisk varmt og kammerartligt til Haruhi. Han var ikke en slem fyr, så han kunne godt få en chance til. Men kun én. OG så har han bare at være den bedste Julie i skolens historie.
|
|
Nekomiya Haruhi
B-Rank
|
Post by Nekomiya Haruhi on Jan 17, 2009 23:59:13 GMT 1
Haruhi stod fuldstændig stille, ryggen ret og rank, mens Ichiko inspicerede hendes hår. Det var ikke en uvant situation for hende. Hendes bedstemor havde tit og ofte udsat hende for den slags vurderende blikke derhjemme, forinden sociale arrangementer og lignende. Det var nærmest blevet en indgroet vane i hende, der stadig lå dybt uendeligt dybt i hende. Hun fik dog også tit nogle af de samme vibes fra Ichiko, som fra hendes bedstemor, så det kunne være, det var derfor hun særligt reagerede sådan lige i dette øjeblik. Da Ichiko talte, slappede Haruhi en smule af i musklerne igen. Inspektionen var overstået og endda med fin respons. Hun smilede og lavede et lille bekræftende "Un~" Det skulle nok blive godt. Skolen ville få at se en Julie, som Julie aldrig var blevet set før, det var hun sikker på.
|
|