|
Post by Little Devil on Feb 2, 2009 10:58:03 GMT 1
Red sendte hende et skævt smil, med et glimt i øjet ”Bingo” svarede han. Han havde oplevet meget i sin tid, set utrolige stede og været i hænderne på enestående folk. Alligevel kunne ’surt’ ikke engang BEGYNDE at beskrive for nederen det havde været. Dag ind og dag ud, uge efter uge, år efter år bare et se det ene århundrede efter det andet passere, mens han bare sad fast. Han så op på hende da hun talte igen ”Nåår, det har vel været små 800-810 års tid eller sådan noget!” svarede han og trak på skulderne ”Holdt lidt op med at tælle da jeg rundede de trehundrede” tilføjede han så som sidekommentar. Hvis der så bare var nogen der have kunne beholde ham, så han have kunne få fred! Men nææ nej! De skulle altid bytte ham væk. Selv den elendige prins. Han havde blæret sig åhh så meget, men så snart festen var slut, byttede han ham væk for tre ruller kinesisk silke. KINESISK SILKE! Fucking utroligt hvad man skulle finde sig i.
|
|
|
Post by purple on Feb 2, 2009 12:01:07 GMT 1
Ellyn kunne ikke lade hver med grine lidt, på en arogant måde. Det lå bare til hende, selv om det ikke var det hun havde tænkt sig. "Så du har set på verden uden selv at kunne deltage i omkring 800 år. Det må jeg sige Red, jeg har lidt ondt af dig." Men så også kun lidt. Selv ville hun havde hadet at være indespærret uden at kunne gøre noget. Som en lampeond eller sådan noget, bortset fra at ikke engang nogen der gnider på en kan få en ud af genstanden, i hans tilfælde, rubinen. Så ville det da være hyggeligere at være en lampeond selv om man så skulle svare på tåbelige menneskers ønsker hver gang man blev fundet. Men man ville da få luft en gang i mellem.
|
|
|
Post by Little Devil on Feb 2, 2009 12:23:11 GMT 1
Red fnøs en smule. Yeah right hun havde! Elendige, egoistiske succubusses! Men man kunne vel ikke sætte dem alle i bås. Jo, man kunne, men han kunne ikke. Det var dårligt for forretningen! ”Tjaa, tiden går, klokken slår som man jo siger. Kunne sikkert have brugt tiden bedre, men det var jeg så ikke helt herre over” sagde han, trak på skulderne og lod ganske overbevisende som om det ragede ham langt mindre ind det gjorde. Hvis han kunne… Hvis hun stadig havde været i live eller havde en levende slægtning.. Først ville han forkulle hendes hænder og brænde hendes medie for øjnene af hende! Hun skulle lide.. Meget og længe! Rigtig, rigtig længe.. Han skubbede tanken væk igen. Den tid den sorg. Hun var død for længe siden, og hvis nogen var tilbage… Så ville det blive værst for dem selv.
|
|
|
Post by purple on Feb 2, 2009 12:28:56 GMT 1
Hans forsøg på at vireklige ligeglad bed ikke på hende, hun faldt ikke for det, men hvis han ville spille skuespil så kunne hun vel også gøre det, slet ikke fordi hun havde startet. "Så hævn er slet ikke et emne du beskæftigere dig med. Det må jeg sige.." Hun lod det blive ved det. Hun troede ikke på at han ikke drømte om hævn hver vågne time hvor han ikke havde travlt med noget vigtigt. Han var simpelthen bare ikke typen på det. Og hvis han virkelig var typen der lod den slags ligge, sp havde hun klart vurderet ham forkert. Det kunne selvfølgelig også altid ske, ingen var fuldkomne og alle kunne tage fejl, men hun fandt sandsyneligheden for at tage fejl i denne sag så lille så den var næsten ikke eksisterende.
|
|
|
Post by Little Devil on Feb 2, 2009 12:42:30 GMT 1
Red lo. Han kunne simpelthen ikke lade være! Tanken om at han ikke skulle drømme om hævn var så komisk han slet ikke kunne holde det tilbage. Hans latter var næsten knækkende og hånlig som man kunne forvente fra et væsen hvis eksistensgrundlag teknisk set var at irritere folk. Intet personligt. Det var dog de færreste der, for det første, viste han var en imp og, for det andet, kunne forlig sig med så dårlig en undskyldning. Men det var nu deres eget problem. Hans latter døde langsomt ud ”Hvad tror du jeg er? Et eller andet godtroende fjols?! Helt ærligt” sagde han så da han endelig havde fået så meget ro på at han igen kunne tale.
|
|
|
Post by purple on Feb 2, 2009 12:51:46 GMT 1
Hvis ikke hun vidste han varen imp, fordi det stod i hans papirer, ville hun nok havde slået ham, omkring nu, men nu holdt sig i sit skind og lod hver. *Det tænkte jeg nok.* Han hørtes ikke at vide at det var det hun regnede med, at hun selv vidste det var nok for hende, men hun ville nok snart skulle tilbage i sin svage form, hvis hun ikke skulle begynde at blive irreteret for alvor. Som menneske var hun bedre til at holde hovedet koldt end som sin rigtige form. Så hun vente hovedet og så ned af gangen bag sig, imens hun roligt forvandlede sig tilbage til sin lavere, kedelige menneske form. Han var ikke det værd, det var sikkert. Mens hun kiggede væk nåede alt irreteration at forsvinde, og hun vente sig igen mod Red, denne gang med et lille smil, der hverken var akavet eller venligt. Bare neutralt. "Så er du kommet op med en plan, eller er du stadig i idé-fasen?" Det var ikke til at vide med ham her, han kunne faktisk godt have taget hævn, i hvert fald i hendes øjne. Selv om hun ikke helt regnede med at det var tilfældet. Hun syntes ikke han virkede som en der havde fået hævn. Eller også havde han næsten fået det, men forspildte sin chance så hævnen ikke var blevet tilfredsstillende nok. Det var vist kun ham der vidste det. Og var det det sidste, vile det vist også forblive sådan.
|
|
|
Post by Little Devil on Feb 2, 2009 13:47:11 GMT 1
Red trak lidt på skulderne, stadig med et stort grin på læberne. ”Jaaa, jeg har jo haft rigeligt med tid til at tænke over det… Men jeg vil ikke lægge det for fast. Omstændighederne kan let ødelægge alt, hvis ens plan er for fast. Skulle jo nødig ødelægge det for mig selv” sagde han med et sadistisk smil. Men åh hvor havde han forstillet sig mange forskellige senarier. Han så roligt til mens hun skiftede tilbage til sin menneskelige form. Hvor ville han gerne have haft et billede at det! Det skulle nok have kunne indbringe ikke så lille en sum. Men der var ingen grund til at græde over spildt mælk. Hvis han var heldig, fik han en chance til en anden gang.
|
|
|
Post by purple on Feb 2, 2009 14:35:33 GMT 1
"Klogt sagt. Men det er altid godt at have en plan når man starter, så ved man havd man skal gå efter." Det blev lidt mere læreragtigt end det egentlig var ment, men det var jo det hun var, så det var svært for hende ikke at lyde som en. Han var en sjov type, men det lå jo til racen, så på en måde var han vel undskyldt. "Men du har måske tænkt dig at blive færdig med skolen før du går på hævnaktion?" Her hentydede hun selvføgelig til at han havde gået om en del gange efter hånden, og til at det måske var på tide for ham at komme videre med sit liv i form at faktisk at bestå til sommerens eksamner. Da hun havde sagt det kom un til at tænke på at han sikker ville lægge en misforståelse i det, som om hun gerne ville af med ham, men han måtte jo lægge det i det som han ville, hun så helst at alle elever kom ud af skolen på et eller andet tidspunkt, det var jo hele ideen med det, men taget i betragtning af at han havde været indespærret de sidste 800 år, havde han sikkert ikke travlt med at komme ud af skolen og videre, han nød vel bare at han kunne bevæge sig frit.
|
|
|
Post by Little Devil on Apr 13, 2009 20:25:39 GMT 1
Red trak let på smile båndene. "Ser jeg ud som om jeg har travlt?" sagde han med et lille trak på skulderne "Om det bliver den 231. efterfølger eller den 232. er sku ligemeget" han kløede sig lidt på hagen "Man kunne selvfølgelig også bare jagte hver eneste efterfølger i hvereneste slægt ned og slutte det der, ligesom i de gode gamle dage" sagde han lidt tænksomt og virkede ganske glad for idéen. Men han virkede virkelig ikke som om han havde travlt. Han virkede nærmerer som om han havde al den tid i verden han behøvede. Nu var det jo heller ikke fordi han havde det store at frygte indenfor skolens rammer, eller udenfor dem for den sags skyld. Han var ikke en tåbe der gik op i ærlig eller ærefuld kamp. Hvad der betød noget for ham, var at han levede til at se dagen i morgen.
|
|
|
Post by purple on Apr 13, 2009 20:49:37 GMT 1
Hun smilte svagt til ham mens hun indvendigt rystede på hovedet af ham. *Sikke en gammeldags tankegang. Dem burde der være flere af.* Hun nikkede svagt med sig selv som hun kom til at tænke på at det var sådan man gjorde i gamle dage. Intet blev gjort halvt. "Det lyder da som en fornuftig plan, men kræver det ikke en del læsning og forberedelse vis du skal finde dem alle sammen?" Hun kunne ikke lige frem se Red med hovedet i en stak bøger, og da slet ikke efter at han ikke kunne bestå sin årgang. Men der var jo også andre måde at finde folk på, en mere Red agtig måde at finde folk på, kunne hun forestille sig, selv om hun var nået nysgerrig for at få af vide hvordan han egentlig havde tænkt sig at finde dem på. Det måtte efter hånden være en del mennesker at skulle slå ihjel, og at finde dem alle sammen måtte vel være det sværeste ved det.
|
|