|
Post by Dia Valdes on Mar 15, 2009 12:19:44 GMT 1
Dia sad for sig selv nede i kælderen atter en gang for at slappe af og øve sig alene med sin magi hvor hun gjorde ting i rummet lettere end luft så de svævede stille rundt under det for at øve sig i sin koncentration og samtidig øvede hun sig også i at andre sin krop med sin forvandlings magi
|
|
|
Post by Amaya Ha Yagi on Mar 15, 2009 12:27:45 GMT 1
Amaya havde indvilliget i at hjælpe en af lærerne med at slæbe en bunke forældede bøger ned i kælderen. Det var ikke et sted hun ofte vovede sig ned, og for at holde uhyggen på afstand gik hun og sang. *Gad vide hvad de ellers bruger alle de rum til? Det er jo helt vildt..* Hun drejede rundt om et hjørne og fik øje på den dør, hun havde fået beskrevet. Der var skruet et lille skilt med 'depot' på døren og hun lagde skulderen imod og tvang den op. Men rummet var ikke tomt. Midt på gulvet stod en pige og rundt omkring hende svævede diverse genstande ubesværet igennem luften. Amaya måbede og tabte et par af bøgerne på gulvet i bar overraskelse.
|
|
|
Post by Dia Valdes on Mar 15, 2009 12:38:27 GMT 1
Dia hørte noget bag sig men måtte holde koncentrationen da hun ikke ville ødelægge noget herinde for det ville bare skaffe problemer med lærerne og hun var i problemer allerede med sin valgte påklædning som også havde skaffet hende et rygte på halsen men rygtet kunne hun dog godt leve med for det var ikke slemt at få de irriterende folk af vejen hvis hun fik nok. hun satte tingene roligt ned igen mens hendes arm blev nårmal igen hvor den før havde været som en arm fra knæler og vendte sig om
|
|
|
Post by Amaya Ha Yagi on Mar 15, 2009 12:49:03 GMT 1
Da pigen vendte sig om skyndte Amaya sig at samle de tabte bøger op. "Undskyld, jeg var ikke klar over, at her var nogen. Jeg ville ikke forstyrre.." Hun skævede til pigen og rødmede en smule. I stedet for den påkrævede skoleuniform var pigen temmelig letpåklædt og Amaya blev helt flov over at have vadet ind i rummet og forstyrret hende midt i hendes træning. Det var klart, at hun måtte være en heks når man tog hendes stav i betragtning, men Amaya havde aldrig forstået det heksehad som syntes at florere i monsterverden. Selv var hun jo vokset op i norden med historier om urtesamlere og norner, og de havde virket venlige nok. Alligevel følte hun sig lidt ilde til mode. Hun havde aldrig set nogen med den slags kræfter, og de flyvende ting havde virkelig gjort indtyk på hende. *Mon alle hekse er så magtfulde?*
|
|
|
Post by Dia Valdes on Mar 15, 2009 13:01:15 GMT 1
Dia smilede let og brugte sin magi til at ophæve tyngdekraften på bøgerne så de begyndte at svæve op ad imens hun svarede "det gør ikke noget... var begyndt at blive lidt kedeligt alligevel" hun smilede stadig indtil bøgerne var taget af pigen og lod magien forsvinde igen
|
|
|
Post by Amaya Ha Yagi on Mar 15, 2009 13:14:20 GMT 1
Amaya gispede, da bøgerne begyndte at flyve ud af hænderne på hende. *Det er... bare for unaturligt!* Hun fulgte dem med blikket og faldt næsten i staver ved det fascinerende syn. "T-tak." Pigen smilede og selvom det ikke så helt helhjertet ud smilede Amaya venligt tilbage. "Hvorfor træner du helt alene hernede?" Hun kastede et blik rundt i det ringe oplyste rum. Der stod en stabel mugne papkasser og langs med væggene stod der flere gamle polerede træmøbler, der alle havde se bedre dage. Fra loftet hang guirlander af tyndtmasket spindelvæv og hvis det ikke havde været for pigen var Amaya sat i løb for længe siden for at komme op i en mere hyggelig afdeling af skolen.
|
|
|
Post by Dia Valdes on Mar 15, 2009 14:21:35 GMT 1
Dia smilede igen og sagde "så lidt" inden hun satte sig i et af de gamle møbler hvor hun så svarede "af den grund at jeg ikke for fred andre steder til at gøre det med alle dem der hader hekse her på skolen..." hun sendte pigen et skævt smil inden hun presenterede sig "jeg er Dia Valdes" stadig smilende men en anelse venligere siden der ikke var kommet nogen dårlige kommentare eller andet i den stil endnu
|
|
|
Post by Amaya Ha Yagi on Mar 15, 2009 14:41:56 GMT 1
Amaya nikkede forstående og smilede lidt mindre nervøst. "Mit navn er Ha Yagi." Hun lavede et lille buk. "Amaya Ha Yagi." De gamle, støvede møbler tiltalte hende ikke, så i stedet satte hun sig på gulvet med ryggen lænet op ad den stol, som Dia havde sat sig i. "Er du ny her?" Med fare for at virke ubehøvlet drejede hun hovedet og betragtede hende. Hun kunne ikke lade være med at stryge en hånd hen over sin uregerlige manke, da hun beundrede Dias lange, glatte, blå hår.
|
|
|
Post by Dia Valdes on Mar 15, 2009 14:44:45 GMT 1
Dia smilede lidt imens hun svarede "jeg er første års elev her så ja men har været her nogle måneder" hun så på Amaya mens hun blot smilede venligt som den flinke pige virkede mere og mere tiltalende at snakke med da der ikke kom nogen nedgørende ord eller andet af den slags ej heller omkring hendes valg af tøj
|
|
|
Post by Amaya Ha Yagi on Mar 15, 2009 14:52:20 GMT 1
"Det undrer mig lidt, at jeg ikke er stødt på dig før i så fald. Jeg er 2. års elev." Amaya smilede og kløede sig lidt i nakken. Stolen udsendte en lille sky af støv, da hun ramte den med hånden og hun udstødte et gevaldigt nys, som fik hende til at knække sammen. Notesblokken krøllede sig sammen under skjorten og hun stak en hånd ind under tøjet for at redde den. Der var heldigvis ikke sket noget alvorligt med den og Amaya lagde den ved siden af sig på gulvet.
|
|