|
Post by Asuka Koizumi on Jan 8, 2009 20:10:02 GMT 1
Asuka var i færd med at stille sine udendørs sko op på hylden og tage sine indendørs på, da en eller anden puffede til hende så hun væltede i de smalle gange mellem hylderne. Med et forbløffet oumpf. Sad hun nu nede på jorden, med en sko i den ene hånd og kiggede sig undrende omkring efter den sko hun havde været ved at tage på, hvor helvede var den blevet af. Mere presserende var nok at indholdet af hendes taske var ved at flygte ud af tasken, som et fængsel fyldt med sovende vagter. En perfekt start på en ”perfekt” dag. Til en afveksling havde Asuka rent faktisk den mintgrønne jakke på til sin skole unifrom. Hun fortrak dog mest bare at nøjes med skjorten. Men det havde virket som om at det var en af de dage hvor det kunne blive køligt i vejret.
|
|
|
Post by moriah on Jan 8, 2009 20:21:52 GMT 1
Mori var netop kommet ind af døren og havde netop skiftet hendes udendørs sko med indendørs sko, hun stod og rodede hendes skoletaske igennem, da et eller andet havde sagt hende at hun havde glemt noget, og ganske rigtigt, hendes mad penge lå selvfølgeligt tilbage på hendes værelse, hun sukkede irriteret, kunne denne dag blive meget værre. Udenfor var værret forfærdeligt, sådan som det så ofte var, hun havde kun oplevet at solen skinnede en eller to gange på den nu omkring en måned hun havde gået der, og det var altså ikke særligt godt for ens vitaminer, især ikke når man længtes efter lys engang imellem, hvilket hun aldrig ville indrømme. Hun gav et forbløffet udbrud, da en eller anden skubbede sig forbi hende og nær havde væltet hende, hun så irriteret efter personen, før hun så tilbage hvor denne kom fra, og bemærkede et andet stakkels offer. Denne person havde dog ikke været så heldig som hende, hun havde i sidste sekund fået reddet sin balance, og havde kun fået et mindre shok, men denne person lod til at være faldet. Hun så ned og bemærkede noget der mindede om personens inden dørs sko der lå foran hende, hun bøjede sig ned og samlede den op og blinkede lidt. Før hun gik over imod personen med noget tøvende skridt, da hun endeligt nåede derover, stoppede hun op og rakte skoen imod personen med et halv ligeglad udtryk i hendes ansigt og med ordene. " Værsgod, du tabte den her ikke sandt?" Hun kiggede sig lidt kejtet væk fra pigen, hun burde bare havde ladet den ligge og gå, men det havde været uhøfligt og hun var nu engang en høflig person.
|
|
|
Post by Asuka Koizumi on Jan 8, 2009 21:05:04 GMT 1
Asuka så op fra sit rod da der var nogen der tiltalte hende ”ehm…jo det ligner min ,tak” sagde hun og sænkede kort hovedet inden hun. Tog imod skoen og rettede på sine strømper, det lod vist til hun skulle have nogle nye hun kunne ane sin storetå igennem den venstre, pokkers da, for at tage den sidste sko på så hun kunne komme op at stå, hvem end der havde designet de her uniformer burde skydes. Hun gik altid i deres vinter nederdel og selv den syntes hun virkede for kort! Men hvad var tøsen problem lige? Det virkede som om hun var bange for at se på Asuka ”Ehm…bare rolig jeg er ikke gorgon eller noget, du kan godt se mig i øjnene det er helt ufarligt” prøvede hun humoristisk og krydsede finger for at tøsen ikke var gorgon, hold kæft det ville være pinligt!
|
|
|
Post by moriah on Jan 9, 2009 19:38:58 GMT 1
Mori kiggede på hende med et løftet øjenbryn, hvor kom den rimeligt latterlige joke dog fra, en gorgon i menneske skikkelse ville højst sandsyneligt ikke have evnen til at forvandle folk til sten, uden at ønske at bruge den, ellers ville denne jo ikke have fået lov til at gå på skolen, ihvertfald kendte hun ingen gorgoner som gik på skolen, men reglen var da værd at finde ud af noget om, så nu havde hun en ny sjov ting som hun ville undersøge senere, og finde mere ud af om. Hun kiggede på pigen med hovedet lidt på skrå, før hun valgte at svarer pigen, med en forholdsvis kølig attitude. " nej det havde jeg gættet, direkte øjenkontakt når man møder folk er bare ikke rigtigt min stil." Plus hun havde det med nogen gange at miste hendes kontrol og så forandrede hendes øjne sig, til slange øjne hvilket ikke altid var det mest hyggelige at se på, så ja hun brød sig ikke ligefrem om at se folk hun ikke kendte for meget i øjnene, det var noget andet med folk hun kendte, men sådan var det ikke med folk hun ikke kendte. " Men, skal jeg hjælpe dig med at samle din ting op." Hun bøjede sig allerede ned på hug, og begyndte at hjælpe pigen med at samle de ting op som så ud til at være forsvundet fra hendes taske, hun havde selv tabt hendes ting et par gange.
|
|
|
Post by Asuka Koizumi on Jan 9, 2009 22:35:43 GMT 1
Asuka blinkede overrasket et par gange, hvorfor var det lige at tøsen svarede som hun gjorde, Asuka havde på ingen måde regnet med at få et svar på den måde, hun havde regnet med et afvisende svar, men det der lød mere som en undskyldning end noget andet. Faktisk fik Asuka det lidt dårligt med sig selv, som om hun havde trængt ind på pigens område ”Hey, vi er alle forskellige det okay…” sagde hun så og fæstnede sine sko, sådan der.
" Men, skal jeg hjælpe dig med at samle din ting op."
Asuka så et kort øjeblik ud som om hun ikke forstod hvad pigen mente indtil det gik op for hende at hendes taske havde flygtet og spredt sig ud over gulvet. ”Det behøves du ikke, jeg vil ikke være skyld i du komme for sent eller noget, men tak” prøvede hun så, pigen var faktisk så akavet at man blev en smule selvbevidst.
|
|
|
Post by moriah on Jan 10, 2009 21:25:20 GMT 1
Mori kunne ikke lade være med at smile lidt, det lod til at hun på en eller anden måde havde overrumplet den anden pige, hvilket overraskede hende faktisk, hun havde virkeligt prøvet at være ond og grusom da hun startede på skolen. Men hun havde langsomt fundet ud af, at den grusomme og onde Mori, faktisk ikke var den nye person hun viste sig at være, den nye Mori, den nye midgårds orm, var faktisk en meget behagelig person, en person der faktisk godt kunne lide at være sammen med andre, og som nogle andre mennesker også godt ville være sammen med, det var så anderledes end før, og det var meget mere behageligt også. Hun kiggede på pigen da hun sagde at hun ikke ville forsinke Mori, og før Mori vidste af det havde hun givet pigen et smil, og svaret hende en anelse drillende. " Det bliver første gang, og der er altid en første gang, desuden er mine karakterer så gode at det intet gør, jeg er jo trods alt en stræbende læsehest." Hun smilte til pigen, før hun bøjede sig ned og forsatte med at pakke pigens ting sammen, før det hele var samlet op, og hun rakte det hele til pigen, altså alt det som hun havde fået sammen. " Jeg er Smith Moriah, 1 årgang, hyggeligt at møde dig."
|
|
|
Post by Asuka Koizumi on Jan 12, 2009 18:41:44 GMT 1
Det virkede dog som om at hendes reaktion på at tøsen have svaret så underligt havde underholdt hende, så havde joken virket, men måske på en lidt anden måde end Asuka havde forstillet sig. Asuka kunne ikke lade være med at himle lidt med øjnene da hun fik svaret tilbage ”Klart… det skal du jo sige” svarede hun ironisk, men stadig på en ”pæn” måde, det var ikke fordi hun mente at tøsen var dårlig i skolen, men mere fordi Asuka ikke regnede med at tøsen aldrig var kommet for sent, det var jo nær umuligt at nå sådan rent statistisk. ”Tak” sagde Asuka og tog imod de ting pigen havde samlet sammen og lagde tilbage i deres respektive rum, sammen med det der ikke havde flygtet ud af tasken og det hun selv havde samlet ind. ”Koizumi Asuka, også første årgang”, svarede hun igen rejste sig op og nejede kort, ”en sidste lille bemærkning inden vi smutter til time, du burde få dig nogle lidt mere trendy briller… dem du har nu er ja… bare lidt gammelkone aktige” sagde Asuka med et skævt smil, og et ansigts udtryk der sagde at her ikke var tale om hån men noget nærmere medfølelse.
|
|
|
Post by moriah on Jan 16, 2009 18:34:05 GMT 1
Mori kiggede på pigen og kunne ikke lade være med at smile en anelse drilagtigt da hun sagde at Mori nok aldrig kom for sent, men det var helt forkert, hun var ofte på skolen en halv time før timen startede, bare for at få tjekket hvilket lokale de skulle være i, hvilke timer de skulle have, om alle var der, og selvfølgeligt afleverer nogle bøger på biblioteket, så det med at hun næsten aldrig kom for sent, var fuldstændigt forkert, hun var ikke en af dem der sløsede den af med at snakke med venner, faktisk holdt hun sig normalt fra det der kaldtes venner, selvom det var svært på denne skole, med så mange mennesker der var ligesom hende. Hun nikkede så bare en smule fraværende til pigen og skulle til at gå videre, da hun sagde det der med brillerne, hvilket fik Mori til at stivne og kigge en smule forundret på pigen, havde hun lige op i hendes ansigt kaldt hendes briller gammelkone agtige, sådan bare uden videre, men mærkeligt nok kunne Mori føle sig en smule stolt over det, hun smilte lidt før hun kiggede på pigen og sagde forholdsvis roligt. " Et eller andet skal jeg jo give folk at drille mig med, og hvis de lægger mærke til mine briller hvor gammelkonede de er, lægger de måske ikke mærke til at alt det andet jeg kan finde på at lave. Desuden kan jeg lide mine briller, de passer til mig." Hun smile og rettede på dem imens hun smilte en anelse til pigen, hun kunne lide hende af en eller anden grund, hun sagde sin mening uden at tænke på andres følelser det var fuldstændigt forfriskende, og blæste ligesom hendes vrede over at pigen havde fornærmet hende væk.
|
|
|
Post by Asuka Koizumi on Jan 22, 2009 21:07:16 GMT 1
Her var åbenbart nogen der mente at de var bedre end de andre pyt? Det måtte Moriah sku selvom, hendes tone var jo ikke hånsk eller noget, det smil var bare ja… upassende. Det blev til gengæld Asukas tur til at smile bredt da pigen standsede helt over hendes kommentar med brillerne, det tyde på at det var noget hun selv var helt klart over, men hvorfor havde hun så ikke gjort noget ved det? De var jo hæslige.
" Et eller andet skal jeg jo give folk at drille mig med, og hvis de lægger mærke til mine briller hvor gammelkonede de er, lægger de måske ikke mærke til at alt det andet jeg kan finde på at lave. Desuden kan jeg lide mine briller, de passer til mig."
Her kunne Asuka ikke undgå at grine kort ”Touche, men der er sku da langt bedre ting at blive drillet med… desuden passer de ikke til dig, de er for store til at side der på din næse hvor de sidder, ville klart anbefale at du fik nogle smallere… måske firkantede, også bare hold stellet i råt stål” Asuka stoppede sin knævren ”men så igen, skulle vi måske prøve at finde noget der passede til denne infernalske grønne” sagde hun brokkende og indikerede deres skoleuniform.
|
|
|
Post by moriah on Jan 25, 2009 13:34:42 GMT 1
Mori kunne ikke lade være med at smile da hun sagde det med uniformerne, Mori selv havde intet problem med dem for at sige det som det var, det var jo også bare uniformer, man kunne se sød ud i ens fritid. Skolen var for at studerer ikke for at være mode agtig korrekt, men så igen det var der vist nogle piger der mente. Mori selv var endnu ikke blevet enig med sig selv om hvor vidt hun kunne lide den fremmede pige, indrømmet pigen sagde sin mening og var ligefrem, hvilket Mori fuldt ud respekterede, men så igen var hun også forholdsvis uhøfligt, og ville åbenbart ikke lade det med hendes briller falde, og det brød Mori sig ikke rigtigt om. " Jeg kan nu godt lide mine briller." Sagde Mori en smule affejende, hun brød sig ikke om at blive ved med at diskuterer det, desuden så passede brillerne til hendes image, og hendes image var rimeligt vigtigt for hende, hun brød sig ikke om at vise sig fra hendes mere voldelige side endnu. Så jo mere nørdet, kejtet og ja ynkelig hun virkede det meste af tiden jo bedre. Plus briller var dyrer og så mange penge sendte hendes søster hende ikke, og de penge hun sendte var der langt bedre ting at bruge pengene på end lige hendes store briller, desuden syntes hun selv de fremhævede det mere nuttede ved hendes jo nye lille form. " Jeg synes nu okay om uniformen, der er en masse ting der går godt til grønt, og om sommeren har man automatisk camuflage når man er udenfor, det gælder så ikke om vinteren men hvad pokker." Mori smilte venligt til den nye pige, imens hun tog hendes egne sko helt af og stilte dem ved hylden, og tog hendes sutsko på. De var brune med et blåt mønster lang siden, hun havde faldet pladask for dem i et blad, og selvom de måske ikke rigtigt matchede noget, var de abselut bedårende.
|
|